Efektywne technologie komunikacji wewnętrznej FOXCONN

018-1-720x218

Jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych HR, które omawiane było już setki razy na konferencjach i forach, jest komunikacja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Nie chodzi tu przy tym bynajmniej o komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Współczesne technologie umożliwiają wiele sposobów efektywnego przekazywania informacji pracownikom, tak aby wiadomości te faktycznie zostały przeczytane. Nie tylko z obowiązku.

Przed problemem tym stanęła również firma Foxconn CZ, jedna z dziesięciu największych firm w Czechach, członek grupy stanowiącej jednego z największych pracodawców na świecie.

Foxconn CZ musi na co dzień porozumiewać się z wielonarodowym zespołem pracowników. Sytuacja ta jest nie lada wyzwaniem z punktu widzenia zrozumiałości komunikatów. Chodzi tu nie tylko o wewnętrzną komunikację firmową, ale również przekazywanie informacji, które mogą być dla pracowników istotne z punktu widzenia ich życia osobistego, pomagając im w ogólnej integracji w nowym środowisku.

Firma Foxconn CZ wybrała implementację systemu Ki-Wi z wykorzystaniem ekranów LCD. System ten na jednym ekranie wyświetla obok dotyczące wydajności zakładu, informacje o czasie dojazdu do pracy, menu stołówki zakładowej, prognozę pogody, wiadomości z całego świata itp. Treść wyświetlana na ekranach różni się ponadto w zależności od działu i dywizji, tak aby informacje były w pełni spersonalizowane i skierowane do odpowiedniej grupy docelowej pracowników. Treść ta jest tak dobrze wyselekcjonowana, że pracownicy sami domagają się dostępu do ekranów i aktywnie wyszukują potrzebne informacje.

Aktualizacja treści wszystkich wyświetlaczy LCD odbywa się w trybie online, z komputera wyznaczonego pracownika, który ma do dyspozycji również zdalny monitoring stanu wyświetlaczy. System ten przygotowany jest również do zarządzania treścią na tabletach i kioskach interaktywnych, wykorzystywanych m.in. do rezerwacji sali konferencyjnych lub dostępu do firmowych systemów zarządzania, np. kontroli obecności lub bibliotek dokumentacji produkcyjnej.

Dzięki wykorzystaniu ekranów cyfrowych jako środka komunikacji firmowej wyraźnie wzrosła liczba reakcji pracowników na wezwania, komunikaty i powiadomienia wewnętrzne. Pracownicy docenili również przystępność tych informacji.
Z systemu tego korzysta nie tylko dział HR, ale również dział marketingu, który dzięki informowaniu o sukcesach firmy w atrakcyjny graficznie sposób buduje pozytywny image spółki w oczach jej partnerów handlowych i osób odwiedzających.

Powrót do aktualności

W górę